Backpack Nerd

There and back again..

Нова година в Будапеща

Ако трябва да опиша разходката с една дума, първата за която се сещам е.. студ..
Градове намиращи се на река Дунав не са приветливи през зимният период (ей го Русе.. същата работа..). Това не означава, че не можеш да си направиш приятна екскурзия все пак.
Ако трябва да препоръчам европейски град за разходка през този сезон със сигурност ще е Будапеща (нищо, че се начупихме от студ).

Много туристически фирми предлагат новогодишни пакети за тази дестинация. Но фактори като ограничения с туристически групи, цени, транспорт, настаняване ни накараха да си направим проучване и излиза доста по-евтино и интересно ако сам си организираш нещата. Квартирите са много евтини (Airbnb.. реклама ама не ми платиха за нея..).
Та 8 човека, 2 коли, 700 километра в едната посока през Сърбия. Километрите не се усещат. Кара се само по магистрали. Разстоянието се взема за 8-9 часа, но си добави още поне 3 часа по границите (сръбско-унгарската граница.. там е много тегаво..).

Нашата разходка се състоя в рамките на 4 нощувки. Бяхме си набелязали нещата, които искаме да видим за този период. Избрахме си квартира на еднакво пеша разстояние от парламента и площадът на героите, от Пеща страната на Дунав. Пристигнахме в късният следобед на 29 декември. Излязохме на кратка обиколка.

Следващият ден бяхме подготвени психически за голям тур. Тръгнахме пеша по речната зона. Всяка сграда е паметник. Минахме пеша по "Chain bridge" - първият постоянен мост над реката в Унгария. От другата страна едно до друго са наредени замъкът "Буда", "Fisherman's Bastion" и "Matthias Church" - все основни забележителности, с панорамни гледки, заслужаващи си посещение.
Цитаделата е друга панорамна площадка от същата страна на реката. За нея вече си трябва малко повече инат, че е доста изкачване. На най-високата точка е поставена голяма статуя, символ на контролът и превъзходството на Хабсбургите над унгарците. Бяхме там точно по здрач - всички мостове по реката и вече споменатите сгради светеха. Студът вече не го усещахме (или по-скоро крайниците си..).
Един трик за зимните разходки. Купи си дневна карта за градският транспорт. Груповите билети са символични и спестяват доста мръзнене. По този начин се върнахме от нашата част на града.
Коледа беше отминала, а на мен там ми беше по-празнично, от колкото преди празникът в София. Ще разбереш какво имам предвид като влезеш в района на "St. Stephen's Basillica" - коледни борчета, украса, базари, греяно вино, козуначени коминчета, наденички.. Но и не само там. Просто там им е най-големият коледен базар, но иначе са 3 или 4 такива. Тъкмо докато стигнеш следващият е дошло време за сгряване с глювайн.

В радиус от 30 километра има две градчета, заслужаващи малко внимание - Гьодьольо (дворецът на принцеса Сиси - да оная същата австрийската) и Сентендре - старинно градче с музей на миниатюри. Ако си виждал подкована бълха или керван от камили в ухо на игла няма да бъдеш впечатлен..
За новогодишната вечер успяхме да си направим резервация един ден по-рано и то на доста прилично място - "Ötkert". Гулашът им е супер. След 22 часа отварят едни големи врати, махат масите и става дискотека.
В полунощ отидохме на кея да гледаме фоеверките.. Леко разочароващи (след присъстване на празникът на Велико Търново всички други пироефетки бледнеят)..

Интересна атракция, която мога да препоръчам е и разходка по река Дунав с корабче. Но да е вечер задължително.
Има айс бар в който можеш да прекараш 10 минути преди да замръзнеш.
Откритите минерални бани - "Széchenyi Thermal Bath" са нещото за което съжалявам, че не посетихме. Просто бяхме леко болнави вече и не ни се рискуваше (:
В районът ще видиш и площадът на героите и замъкът "Vajdahunyad" - впечатли ме с една проста статуя на анонимен автор, известен със записките си "Великите дела на унгарците".
Друг известен паметник, направил ми голямо впечатление е "Еврейските обувки" на ръбът на кея до парламента. Можеш да си представиш сам какво символизира..

За съжаление имаше места, които успяхме да видим само отвън поради празниците - централните хали и музеят на терора.

Та като обобщение.. много коледен дух, глювайн, наденички, козуначени коминчета, красива архитектура и студ (:

Chain bridge
Централни градски хали
Козуначени коминчета
Еврейските обувки
Искаш да обсъдим нещо по темата? Пиши ми през контактната форма »
Обратно към всички статии »

Други статии

Брайтън, Англия - идеи за добро прекарване в рамките на ден

Предложения за разходка и хапване в рамките на ден в Брайтън, Англия.

Мадрид - испанската столица в два дни

Столицата на Испания - Мадрид в рамките на два дена. Основни забележителности, вкусни местенца и Сантиаго Бернабеу.

Виена - голямото Русе

Виена, Австрия - разходка в 5 дни.

Остров Тасос - плажове, планини, таверни

Пътуване до остров Тасос - опознаване на интересни плажове, връх Ипсарио и таверни с вкусни морски деликатеси.

Обратно към всички статии »